گروه حوادث: مالک کارگاه تولیدی برای فرار از ورشکستگی نقشه عجیبی طرح کرد.

این مرد با معرفی خود به‌عنوان فردی با نفوذ در شرکت‌های خودرو‌سازی به خواستگاری دختر جوانی رفت و پس از کلاهبرداری میلیونی از خانواده او ناپدید شد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این کلاهبردار حرفه‌ای به‌دنبال شکایت مردی آغاز شد که مدعی بود متهم به بهانه ازدواج با دخترش 34 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است.

این مرد به قاضی نیک صفت- بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران- گفت: چند ماه پیش پسر جوانی به نام وحید که مدعی بود کارخانه‌دار است و نفوذ زیادی در شرکت‌های خودرو‌سازی‌ دارد به خواستگاری دخترم آمد.

این مرد در یک میهمانی با دخترم آشنا شده و از همان زمان به وی ابراز علاقه کرده بود، به همین خاطر وقتی دخترم گفت که به وحید علاقه‌مند است ما هم با این ازدواج موافقت کردیم.

وی ادامه داد: با موافقت من و همسرم با این ازدواج رفت‌وآمد وحید به خانه ما آغاز شد و یک روز وقتی او متوجه شد من و یکی از بستگانم قصد خرید خودرو داریم، پیشنهاد داد پولمان را به او بدهیم تا وی با نفوذی که در شرکت‌های خودرو سازی دارد برایمان خودرو بگیرد.

ما هم که به او اعتماد داشتیم، 34 میلیون تومان در اختیارش قرار دادیم اما از همان زمان به بعد دیگر خبری از وحید نشد. قاضی نیک صفت پس از شنیدن اظهارت مرد میانسال دستور بازداشت مرد کلاهبردار را صادر کرد و تحقیقات کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از این مرد آغاز شد.

ماموران با چهره‌نگاری وحید و بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار دریافتند این مرد یک کلاهبردار حرفه‌ای است که مدتی قبل هم به همین اتهام در زندان به سر می‌برد اما به تازگی آزاد شده و فعالیت مجرمانه‌اش را از سر گرفته است.

با این اطلاعات ماموران تمامی پاتوق‌های وحید را زیر نظر گرفتند و موفق شدند متهم فراری را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کنند.

این مرد در جریان بازجویی‌ها گفت:  مدت‌هاست که صاحب یک کارگاه تولیدی هستم اما چند ماه پیش به خاطر رکود‌بازار، بدهی زیادی به بار آوردم و برای فرار از ورشکستگی تصمیم به کلاهبرداری از دختران جوان گرفتم.

پس از اعترافات مرد کلاهبردار، بازپرس پرونده او را با صدور قرار قانونی راهی زندان کرد.

کد خبر 64341

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز